05 april, 2008

Skruven gjorde mig helt matt


Jag fick lov att åka hem och lägga mig och sova en stund. Jag har ett riktigt projekt i år innan sjösättning och det är att jag måste skruva isär min växelspak och gasreglaget och smörja något form av kugghjul. Just nu fastnar gas och växel i varandra vilket gör att jag behöver tre händer för att manövrera båten - en på gasen, en på växelspaken och en på rodret. Det är viktigt att jag får det gjort. Därför tog det tre timmar innan jag gav upp och insåg att jag inte skulle få upp skruven idag. För det första fick jag använda en spegel för att komma åt skruvarna och se vilka verktyg jag behövde och för det andra är huvudet på skruven trasigt, så det går inte med skruvmejsel. Jag har provat alla storlekar som finns. Nu har jag kallat på min båtmentor som kommer och hjälper mig imorgon. Men jag fick mycket annat bra gjort och så kunde jag värma mig under presenningen och solen.

Inga kommentarer: