01 maj, 2008

Succé tack vare hårt jobb 2007


Jag undrade hur det skulle gå med skrovet i år. Jag lade ner flera veckors arbete på rengöring och polering förra året och i år hade jag bara en dag på mig. Det blev aldrig riktigt bra heller, förra året. Men när jag drog av presenningen i år och tittade på skrovet anade jag att smutsen låg ganska ytligt. Det bara såg så ut helt enkelt. Och jag hade rätt. Mina spagettiarmar har på endast en dag gjort samma jobb som tog mig flera veckor förra året. Jag slet verkligen 2007. Antagligen därför att jag gjorde ett sånt grundligt jobb då. Någonstans har jag läst att man får tillbaka de timmar man lägger ner på puts. Om man gör rätt – inte tar några genvägar. Min båtgranne förra året tyckte allt var så fantastiskt för han hade hittat nåt allt-i-ett medel som gjorde att han fixade skrovet på en halv dag. Det såg väldigt bra ut, och jag undrade jag vad jag själv höll på med. Nu vet jag. Trägen vinner. Det finns fortfarande matta fläckar kvar här och där men den är finare än förra året och jag har speggettisarna i behåll.
1. LeFANT Boat Cleaner
2. HEMPEL Custom Marine Polish
3. LeFANT Wax Djuplans direkt

Inga kommentarer: