11 juli, 2008

Kappseglingsträning på Riddarfjärden

Jag ska gasta på Gäddisregattan i augusti och igår träffades vi på båten för att segla in oss. Båten ligger på Söder så vi gled runt Reimersholme och ut på Riddarfjärden där vi gjorde ett antal slag inför restauranggäster på Norr mälarstrand. Båten, en Birdie, är riggad på exakt samma sätt som Accenten, ingen skillnad förutom ett mindre försegel. Men den har en spinnaker, vilket jag inte har. Vilket segel! Vi gör en ansats att segla med spinnaker. Nu ska vi läsa kappseglingsregler.

Min semester börjar kl 12! Jag drar till båten. Det är det första jag vill göra på semestern. Behöver städa och kolla några saker. Imorgon kommer min kompis från Michigan! : )

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha det bäst på semestern nu! Det är du värd! Imorgon bitti flyger vi till Irland. Ska bli skojsigt. Kramar Carina

PS: Vad är Gäddiregattan? Vad står det för? Gädda? :)

Sailing White Pearl sa...

Hm, vet inte. Gäddisregattan. Konstigt va? Det visar sig. Hälsa de Brittiska öarna.