22 november, 2008

Vinter!


Har man sambo och barn var man antagligen ute och åkte pulka eller köpte ny julbelysning idag. Det var nämligen snö i hela Stockholm och Essingeleden stod stilla. Men är man singel som jag utan barn åkte man till båten. Skönt o komma ut på landet. Och jag var faktiskt inte den enda på marinan. Mätte tjocklek och bredd på propelleraxeln, virade ner batteriet (utan att välta stegen), tog bort snö på presenningen och hämtade segel. Det kändes inte så bra att ha seglen i det oisolerade förrådet på marinan hela vintern. Så nu har jag hallen full med båtgrejer: segel, skot, verktyg och skruvar. Så var jag förbi på båtaffären och reklamerade Robships vantskruvsskydd som blekts från marinblå till beige-grön-grå. En fixardag.

Det händer rätt ofta, just när jag svänger in på marinan, att Bandit slänger på en Metallicalåt. Så även idag: Cyanide. Skitbra. Tur hade jag också som inte sprang in i någon helt oväntat, och med det menar jag inget för den som inte förstår. Jag har förresten gjort en intressant båtbekantskap nyligen - en imponerande bra kontakt inom båtvärlden som uppmuntrar både mig och bloggen. Kul.

Nästa helg blir det nåt nytt båtuppdrag. Nedan - dagens batterijobb.

1 kommentar:

ginab sa...

jag vinter har. snew or sneu.

miss you!

-ginab