06 december, 2008

Tre timmar fett arbete


Nu har skruvarna blivit tvättade med lacknafta (eller tändvätska men det är väl samma sak?), borstade med stålborste och smorda med vantskruvsolja. Klicka på bilden och kolla va snygga de är! Det tog ett par timmar med fikapaus och sen gick jag loss på mantågsstöttorna som var helt vita av vad jag tror heter ärg. De fick samma omvårdnad som skruvarna, fast billigare fett. Det ena fästet till stöttan, den delen som sitter fast på däck, gick inte att ta bort, inte ens med våld. Så jag tog hem den för att eventuellt ta den med till båtaffären, om inte min båtmentor kan fixa det. Han har kanske litet mer muskler, kanske.

Annars regnigt och grått bland båtarna. Jag har en granne som är där jämt. Han måste ha nåt riktigt stort på gång. Annars var det inte många själar där. Jo en kvinna som bor på sin båt rensade ett berg av svamp.

Tänk om nån skulle få för sig att julpynta båten. Vem vet. De som ligger i vattnet kanske har gjort det. Måste kolla.

Dagens låt: I think I’m paranoid, Garbage.

Inga kommentarer: