31 december, 2008

Pärlor från 2008



Och med det menar jag både snytingar och guldkorn. 2008 har varit omväxlande. Jag summerar:

- Årets känsla – ensamseglingen måndag 29 september.
Läs inlägg 29 september>>

- Årets investering – vanten.
Läs inlägg 8 juni >>

- Årets skräck – ”I’m under your boat!” Sagt av min amerikanska gast som föll i plurret vid en tilläggning på Nämndö.
Läs inlägg 17 juli >>

- Årets sjönöd – en liten kille föll i utan flytväst vid Granholmen utanför Möja, alla polarna skrek medan föräldrarna satt i sittbrunnen och varken hörde eller såg nåt. Vi var på väg in för tilläggning.
Läs inlägg 30 juli >>

- Årets rookie - min systerdotter som skulle upp i masten.
Läs inlägg 7 juli >>

- Årets omvändning – Storebroägaren (min båtmentor) ska köpa segelbåt efter att ha haft motorbåt i 20 år.
Läs inlägg 21 juli >>

- Årets grundstötning – det enda som finns på Löken.
Läs inlägg 28 juli >>

- Årets vädernyck – eftermiddagen torsdag 31 juli. Vi missade precis ryggen som mötte oss genom att gira söderut in i viken vid Mörtö-Bunsö.
Läs inlägg 31 juli >>

- Årets uppvaktning – den privata konsert som Folkbåtsgänget höll för mig och mina gastar på Utö under deras kappseglingsdagar.
Läs inlägg 30 juni>>

- Årets stöt – står jag själv för. Han kom och gick och är i högsta grad båtrelaterad.
Läs inlägg 8 augusti >>

- Årets rutin – underbara helger på Sadelöga i slutet av augusti.
Läs inlägg 25 augusti >>

- Årets insikt – jag ger inte upp båten för något, inte ens för kärleken.
Läs inlägg 11 september >>

Årets låt: The Day That Never Comes, Metallica.

Dagens låt: The Circle, Blackmore's Nihgt.

2 kommentarer:

ginab sa...

Oi! Tala om vet ditt bot trodde jag flyta och bad. Jag bad! Nej flyta.

Tak!

Anonym sa...

Det verkar ha varit mycket trillande förra året. Fast å andra sidan tycks trillandet ha följts av uppresande så det kanske borde vara temat. Upp och ner. Ner och upp.

Ha ett finfint 2009, kapten! :)

/U från FBH ut i vida världen