25 januari, 2009

Saltssäck eller fuktboll?


På båtvårdskursen i höstas berättade en av deltagarna att han brukar hänga upp en säck med salt inne i båten för att fånga fukten. Det kan ju vara bra, effektivt och billigt, men den här bollen låg vid kassan på båtaffären och jag kände att det var betydligt lättare att köpa den än att jaga salt och säck. I alla fall i år. Men jag ska komma ihåg tipset, så tack.

Det blev inget besök på marinan idag - denna blöta och mörkgrå dag. Men antagligen blir det någon form av båtbesök under veckan då jag får hjälp med roderproblemet. Det ser jag fram emot.

Dagens låt: Somewhere I Belong, Linkin Park.

2 kommentarer:

PD sa...

Det är väl så att den lilla bollen som jag för övrigt kallar "torrboll" är en lite modernare och mer praktisk variant av samma tema men du kanske behöver fler än en.
PD.

Sailing White Pearl sa...

Ja just det! Torrboll heter den ju : ) Jag har två. Bättre än 0.