10 april, 2009

Vårrustning igång på allvar


Så här gick det idag; ganska bra efter hemskt start. Min båtmentor påminde mig om hur dyrt det blir att slipa ner den gamla bottenfärgen och lägga på ny primer och flera lager färg. Cirka 3000 kr. Först blev jag skitsur. Skulle jag inte göra om botten i år heller? Men när jag kom till båten efter diverse inköp så bestämde jag mig: jag ska göra det ändå. Båten såg ju hemsk ut, allt annat är slät - hemsk. Det får kosta! Sen räddades jag av båtmekanikern som ska ordna bra färg billigt. Stor lättnad, mat och en kall öl, sen började jag skrapa bort färg med en vanlig färgskrapa och det lossnade nästan överallt. Framgång! Imorgon ska jag ta det som sitter hårt med ett 80 mm papper och maskin. Sen hela botten igen med 120 papper. Kanske måste jag kalla in hjälp för jag är trött nu. Armarna håller tack vare bänkpress men… resten hänger inte med.

Inga kommentarer: