21 maj, 2009

Min nya borr


Maskinen lånar jag av Båtmentorns pappa, fast det vet han nog inte. Men borren har jag väntat på hela våren. Så jag borrade och de vita plastflingorna for inne i ruffen. Numera funderar jag inte så mycket - jag bara kör. När jag kommer till båten så tänker jag: jaha, då ska vi se vad det är som ska borras, sikas, spacklas, målas och oljas idag. Likaså var det med rengöringen. Medan grannarna satt och njöt av en god köttbit vid sjutiden for jag omkring som en idiot på däck och tvättade och tvättade. Jag har inte gjort ren båten sen den kom i vattnet, så den var täckt av grus och frömjöl. Nu är den ren och teaken oljad. Gjorde ett försök att spänna toppvanten idag också, men jag behöver en ny bult först så det får bli på lördag. Då när Gourmetgasten kommer ut, hon som har båtplats på marinan men som inte kan köpa båt i år för hon ska till Australien i ett halvår. Men nästa år är hon på plats och då har jag nån att snacka med. Jag var snäll mot Båtmentorn också och körde ut hans dynor till Storebron. Och så är båda mina grannar på plats. Lyckades ta mig ur en svacka mitt på dan med hjälp av en glass.

Dagens låt: Snuff, Slipknot

Inga kommentarer: