04 september, 2009

Kommandobryggan på Baltic Queen


Jag kom precis hem från Tallin. Var annars skulle jobbet placerat sin årliga konferens än ombord en färja? Stillasittande på konferenser ger mig knappast någon stark drivkraft, knappast någon drivkraft alls, men maten var god och jag lärde mig massor om kontainer-, passagerar-, och bulktransport. Igår fick vi en guidad visning av kommandobryggan (som jag har för mig att rummet kallas där kapteten håller till) och i natt vaknade jag av att det gungade. Tallin har en affär som heter Super Alko och en vacker gammal stadsdel. Skönt att vara hemma. Imorgon ska jag tack o lov styra min egen båt.

Dagens låt: Seek and Destroy, Metallica.

1 kommentar:

Anonym sa...

apropå fartyg...Det finns sjömansskola i sthlm. Där kan man få uppleva 16-åriga tjejer styra skolans stora tankerfartyg genom skärgården. Häftigt! Gissa om bratsen flytar på sig i sina 10 meters vrålåk när tankern kommer :)
//TL