11 oktober, 2009

Hagel - bra vid avmastning


Man får vara helt ensam vid kranen nämligen. Att man sen är lika kall som en ispinne i hela kroppen det få man ta när man har segelbåt. Jag kom ihåg första gången jag mastade av eller på, då regnade det och var lika iskallt som idag och jag fundrade då på allvar om jag inte skulle sälja båten. Hade någon lagt ett bud hade WP varit väldigt billig. Men idag hade jag inga tankar på det alls. Jag är hellre vid mastkranen en regnig oktobersöndag än någon annanstans. Fast bastu hade varit skönt nu.

Tack båtgrannen som hjälpte till och tack Båtmekanikern som gjorde sitt jobb vid mastfoten, och därmed tog över Båtmentorns ständiga uppgift genom åren. Det gick väldigt bra trots att mitt vanliga mastteam inte var med. Jag var förberedd - hade till och med provat ut vilka fasta nycklar jag skulle använda.

Dagens låt: Bring Me to Life, Evenesance.

2 kommentarer:

Helena, Quince och Otto sa...

Det är bra, se till att han gör lite nytta :)
Har du det bra?

Anonym sa...

Brrr. Bra jobbat!
/Båtmentorn