17 oktober, 2009

Omfattande kommunikation


Inte alls oväntat. Men hade "tja" bytts mot "hola", "hello", eller något annat spännande språk hade jag fallit baklänges av chock och skratt. Det hade tagit udden av hela situationen och hade varit att föredra. Det finns inget bättre nämligen än när folk överraskar. Men nu blev det som väntat inte så. Och jag förväntar mig inget av människor. Det enda jag förväntar mig är att min båtmotor startar.

Senare bjöd båtgrannen på riktigt bra kaffe och kom med en toppenidé om att jag ska teststarta min båt kvällen innnan upptagning och att om den inte fungerar så kan han boxera mig till slipen så den ligger där på morgonen vid upptagning. Då var det problemet löst.

Sen avlutades dagen med att jag hittade spindelägg i min Windex. Blä va äckligt. Jag har sett att fru spindel bott där hela sommaren, ända nerifrån sittbrunnen, men ägg visste jag inte att den hade, och ett levde när jag petade på det. Brrr...

På vägen hem öppnade mina kollegor Liljeholmsbron, Bandit la på All Nightmare Long med Matallica och nu ska jag på Mustasch. Tur är väl det.

I Hunt Alone, Mustasch.

1 kommentar:

Anonym sa...

bra!