29 november, 2009

Nytt liv gör anspråk på båten


Resonemanget att ingenting går före båten, det som jag förde förra året när det gällde kärlek. Det håller inte längre. Inte med en pirat i magen. Det har gått två veckor sen jag var vid båten senast, och tre kommer att passera innan jag hinner dit. Istället har jag köpt barnvagn, ny lägenhet (närmre båten) och inlett försäljning av den gamla. Den här helgen gick homestaging, inköp av nya mammakläder och en runda på Ikeas köksavdelning före båten. Men det är inte kul alls. Så nästa helg ska jag bara göra båtsaker. Jag ska inventera kölsvinet, beställa nytt försegel, rengöra vantskruvar, och tvätta sprayhood, kapell och linor.

Det har hänt mycket i mitt liv på ganska kort tid. Händelserna har avlöst varandra en efter en och så har det varit sen januari 2008. Och allt sitter ihop. Nu ska jag in i ett nytt förhållande, i en ny stadsdel och med en pirat i magen. Men några större anspråk på båten hoppas jag kunna undvika. Jag planerar att föda, vårrusta och sjösätta som planerat och i den ordningen. Något annat vill jag inte tänka mig.

Dagens låt: Enter Sandman, Metallica.

2 kommentarer:

Helena, Quince och Otto sa...

Det är bra! Handlar (nästan!) bara om att prioritera... Sedan brukar det mesta lösa sig.

Fast kanske kommer du att bli förvånad över att prioriteringarna ändras helt automagiskt ;)

Anonym sa...

Grattis till allt! Sjalv har jag hittat sjozigenarna! De finns har i Thailand och ar ett lite folkslag som overlevt med sin kultur. Har kommer ett boktips infor vinter. 100.000 sjomil med Suzzie 2. Handlar om seglaren Ulf Johansson, men skriven av ?, da Ulf dog pa sjon utanfor Chile. //TL