31 december, 2009

Tänk o segla här - över till Afrika


Det är en dröm. Mitt mål är ju att segla hem till Marbella där jag bott tidigare, men kanske borde det också omfatta en seglats över till den andra kontinenten. Så kändes det i alla fall när jag i veckan stod på toppen av Gibraltar och såg haven, Spanien och Afrikas kust. Men jag har tid att tänka igenom vilken min slutdestination ska vara. Det gäller i så fall att inte segla in i fartygen här runt omkring. Många bunkrar bränsle här.

Man måste hit ibland, till toppen, och få litet perspektiv på sin tillvaro. Bort från sina reserutiner Solna-Frihamnen-Haninge. Nu längtar jag till våren i Sverige. Det skönaste vore att kliva rakt in i våren, i April, och hoppa över vintern.

Det blir ingen årskrönika idag, sista dagen på året, som förra året, eftersom jag lånar min systers dator i en hast. Men om året som gått vill jag ändå säga att det har varit något utöver det vanliga. Jag är totalt "insyltad" i båtar och sjöfart och jag har en pirat i magen. Kanske återkommer jag till några viktiga punkter när jag är tillbaka vid min dator. Till dess och nästa år, ha det jättebra.

Inga kommentarer: