16 maj, 2010

Piraten har koll


Han har koll på allt från sin vagn, men missade helt dagens (lördagens) bottenmålning och grannens sjösättning. Istället sov han hela dagen. Jag kan inte annat än att tänka mig att han måste känns sig rofylld bland allt dam. Fantastiskt tyckte hans mamma som också kunde jobba med båten. Och tack Lisbeth som agerade målare och au-pair. Det roligaste var den guidade visningen som pågick vid lunch. En flock icke svenskar (tror jag) gick omkring och tittade på oss, och vi tittade tillbaka. Och varför kranen bär flagga kan bara vara ett skämt för oss båtägare som alltid ska flagga hela tiden. Men jag frågade faktiskt Lisbeth om det var flaggdag idag. Gu va tokigt.

1 kommentar:

bland hobbar och skär sa...

hej läss min nya blogg!

http://hobbarochskar.blogspot.com/