15 maj, 2011

Sikat, silikonat och avtäckt










I år är det segt med båtjobbet. Det är bara att erkänna. Eftersom jag jobbar heltid i veckorna vill jag bara vara med min son på helgerna och därför får jag inget gjort på båten. Dessutom har vi flyttat och fått en miniträdgård. Fast den får vara tills efter sjösättningen som jag bokat i början av juni. Senaste veckan har jag dessutom varit i Spanien på semester så det är först den här helgen som jag känner att jag åtminstone måste provstarta motorn och tvätta av båten innan sjösättning. Och ska jag få det gjort måste jag börja nu - så därför har jag gjort det. Igår och idag har jag moterat tillbaka instrumentpanelen som jag jobbat med och så har jag sikat (sikaflexat, haft på Sikaflex, eller hur man säger det) avlastarna. Gångjärnen vid stävluckan får jag vänta med tills jag är i sjön. Men på båtaffären sa han att han aldrig sett så gamla gångjärn. Inte konstigt att de gått sönder. Vips så fick jag av både presenning och täckställning också.

1 kommentar:

Anonym sa...

Duktiga du i det dåliga vädret!!!

kram Carina